USA - DEL 4

Ska börja berätta om alla "speciella" upplevelser. Då inriktar jag mig på de 3 parkerna - Universal Studios,
Islands of Adventures och Sea World. Men denna gång får ni se lite om aligatorerna.

En dag åkte vi till Everglades - ett träskområde i Florida. Där skulle vi åka på en liten båt i vattnet med hopp på att lyckas få se aligatorer. Rädd var jag, jag satt en halv meter över vattnet, och där i fanns aligatorer som simmade omkring? sjukt. Några aligatorer fick vi inte syn på, det hade något med saltvattnet att göra. Men däremot fick vi
se en urgullig tvättbjörn som klev upp på våran båt!

En båt som liknande satt vi i, och området där vi åkte runt ser ni på bilden nedåt.
Nu tänker ni säkert: "Men kul att åka på en aligatortur utan aligatorer?" Men nej, det var faktiskt intressant ändå.
Ett stort PLUS var att vi fick hålla i en liten aligator, hihi. Men fy vad jag skakade!

Men inte här var resan slut inte. Vi skulle se riktiga, stora aligatorer! Vi åkte vidare till en board walk - och där fick vi se 4 stycken. Två utav dom på bara några meters avstånd. Var också rätt läskigt, haha. Men klart värt det!


Vi fick även se ödlor, ormar och örnar. Ovanliga träd kan jag också påpeka, haha. Men sak samma! Där vi gick
när vi kollade på aligatorerna finns här under.

Nog om aligatorerna, sästa gång får ni se bilder på mig och min fina bror och pappa när vi visar upp alla berg&dalbanor osv.. på Universal Studios OCH Islands of Adventures!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback