EN BIBEL OM IDAG, JAG HAR TANDSTÄLLNING

Okej, nu har jag fått skrot i munnen, som jag kommer att ha i 1,5 till 2 år. Just nu har jag bara på de tre bakersta tänderna på båda sidorna för att jag ska täppa igen en glugg. Efter sommarlovet kommer jag få en räls på hela överkäken. Kan säga det här: Jag tycker inte att det är fint, jag är inte stolt över den. Men jag tänker verkligen inte gå runt och skämmas över den, eller hålla för munnen och sluta le. Det är några pluppar och en tråd, inget som förändrar mig :-) Skillnaden är att det är vasst och gör ont, men är inget ni märker. (dessutom är det inte mycket som den syns nu)

Det är självklart att jag inte tycker att jag är lika "fin" i tandställning som innan. Det är trots allt grejer i munnen som jag aldrig har haft där förut. Det är ovant, jag känner skillnad. Men jag kommer vara nöjd sen, om två år. Vill man vara fin får man lida pin, det här är något jag får vänja mig med. Det här är något som jag själv har valt att göra, eftersom att mitt leende är något som jag är väldigt missnöjd med på mitt utseende. Men efter dessa år kommer mina tänder vara raka, jag kommer att se ett resultat, det kommer att vara bättre än innan.

Det här är första dagen med tandställning. Och ja, det känns ovant. Men sen kommer jag att vara stolt. DET HÄR ÄR JAG!



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback