You don't have to try

 
Jag vet så otroligt många, framförallt tjejer, som helt enkelt vill ha något av det motsatta till vad dom har. Jag vågar faktiskt säga att varje människa har någonting som de inte är nöjda över och som inte duger alls. Är man brunögd vill man vara blåögd, har man lockigt hår vill man ha råkt hår, har man kurvor vill man vara rak och så vidare. Nästan alltid finns det någonting som man stör sig lite extra på.
 
Jag tycker att den här låten och framförallt videon är så bra. Vi alla är naturliga i grund och botten, så varför låta oss luras? Det är såå många som slänger på sig smink som en vana varje dag, och lika så jag, men det ska man inte behöva. Man kan ändra sitt utseende med bara lite smink, helt plötsligt "har" man större käkben, fransarna är längre och huden helt slät och fin. MEN, det är ju så fint att vara naturlig, och vore inte det den bästa känslan, att verkligen känna sig fin utan att behöva massa hjälpmedel? Det är så fint att inte försöka vara fin, förstår ni hur jag menar?
 
Det är så ofta som folk går runt och önskar att de har något som någon annan har. Både i kärlek, utseende, motivation, vänner och så mycket mer. För helt ärligt, hur många gånger har du inte hört den där rösten i huvudet som säger att man skulle göra vad som helst för att ha "den personens ben, hår, förhållande osv"? Någon gång kanske du till och med önskat dig dens personens liv, för att det verkar så bra. MEN, hur många gånger har du inte hört hur fin, älskad och bra du är? Jag skulle tippa på att du har fått höra det många gånger, men man är så sjukt "duktig" på att bara skölja bort det, antingen ignorera det eller skämta om det.
 
Jag totalt ÄLSKAR hur Colbie kan förmedla allt detta i en och samma text i en låt. Tänk att en låt kan vara en så stor tankeställare, tänk hur mycket vi kan påverka varandra egentligen. Samtidigt som det är så sjukt beroende och läskigt, så kan det också vara bra. Eller hur?
 
Jag har lånat en del av mina ord från Elin Pettersson, som jag tycker är en inspiration.


elin

vad glad jag blir när jag läser detta, många många kramar! <3

2014-09-08 / 17:10:38
BLOGG: http://sssmiley.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback