Ta vara på tiden

Ni vet alla dom här olika quotesen då folk pratar om barndomen och att det var bättre då? Det brukar låta ungefär såhär: "På den tiden existerade inte skitsnack och kärlek var en puss på kinden. Höjden av smärta var när barbiedockan gick sönder och största rädslan var monstret under sängen", sedan ska man berätta hur jobbigt och eländet det är nu i äldre dagar. "Nu är skitsnack vardagsprat och kärleken är svår. Höjden av smärta är när man har förlorat den betydelsefulla eller plötsligt blir sviken. Den största rädslan är att få sitt hjärta krossat".
 
Egentligen hatar jag dem här texterna. Ja, det kanske var lättare med känslor på det tiden, för att man inte förstod, för att man inte hade lärt sig, för att man inte var sådär RIKTIGT kär eller hittat den som man inte kan leva utan. Jag läste en jättebra tweet idag, där stod det: "Det finns fyra saker som aldrig kommer tillbaka. Stenen du kastat, chansen du missat, orden du sagt och tiden som gått. Lev livet här och nu". Varför ska man bekymra sig så mycket över det som hände för flera flera år sedan? Det tillhör det förflutna och man ska inte vara för nostalgisk. Du måste leva och utnyttja ditt liv till det bästa, blicka framåt istället. Du kommer aldrig bli 4 år igen och du kommer aldrig tänka likadant som du gjorde då. Du har förändrats och det gör alla, det är bara att inse.
 
Ta istället vara på tiden och ta vara på det du har. Om några år kommer du kanske inte kunna göra samma sak som du gör nu. Tänk inte för mycket på det gamla och tänk inte för mycket på det som ska komma. Du ska göra det som känns bäst för tillfället och det som din mage och hjärna säger att du ska göra. Lita på dig själv. NJUT. Dock blir jag väldigt glad av dessa bilder här under, haha en fjuttig liten köttbulle var jag.
 
Update: Nu tänker säkert vissa att jag är jättedubbelmoral med tanke på det förra inlägget haha! Men det är inte riktitg det jag vill förmedla. En midsommar som jag pratar om där kan man uppleva på samma sätt igen och allt blir vad mad gör det till. Självklart ska man minnas de bra stunderna från när man var liten, men man får inte bekymra sig och göra att nutiden känns sämre för det. Okej? Kram på er.
 
 
 



Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback